سلامت

FDA ژنریک داروی ADHD Vyvanse را برای کودکان 6 سال به بالا تایید می کند

FDA ژنریک داروی ADHD Vyvanse را برای کودکان 6 سال به بالا تایید می کند

FDA ژنریک داروی ADHD Vyvanse را برای کودکان 6 سال به بالا تایید می کند

< منبع srcset="https://media.post.rvohealth.io/wp-content/uploads/2023/09/ mother-daughter-homework-1296x728-header-1296x729.jpg 750w" media="(min-width: 1190px)"/>A mother helps her daughter with homework on a computer.اشتراک گذاری در Pinterest< figcaption class="css-bx4197">سازمان غذا و داروی آمریکا چندین ژنریک اولیه را برای Vyvanse، یک داروی محبوب که برای درمان ADHD در کودکان 6 سال به بالا استفاده می شود، تایید کرده است. AzmanL/Getty Images
  • سازمان غذا و داروی آمریکا چندین اولین ژنریک را برای داروی ADHD Vyvanse تأیید کرده است.
  • < قوی>این اعلام در حالی است که سازنده Vyvanse با افزایش تقاضا و تاخیر مواجه شده است.
  • کارشناسان می گویند ورود ژنریک ها می تواند به ارائه گزینه های بیشتر برای بیماران و کاهش هزینه ها کمک کند. .
  • سازندگان دارو در ، بریتانیا و هند قبلاً شروع به ارسال نسخه های ژنریک خود از این دارو کرده اند.

سازمان غذا و دارو (FDA) چندین نسخه اولیه عمومی Vyvanse را در 28 آگوست تأیید کرد، که می‌تواند به کمبود دارو.

طبق گزارش آژانس، اصطلاح “اولین ژنریک” به این معنی است که اینها اولین تاییدیه های FDA هستند که اجازه ساخت ژنریک ها را برای Vyvanse (lisdexamfetamine dimesylate).

این دارو هم در کپسول و هم در قرص های جویدنی موجود خواهد بود و برای اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) در کودکان 6 سال و بالاتر.

براساس Centers for Disease Control and Prevention (CDC)، ADHD می تواند علائمی مانند بی توجهی، تکانشگری و بیش فعالی را در افراد مبتلا ایجاد کند. داروهایی مانند Vyvanse به افراد مبتلا به ADHD کمک می کند تا علائم خود را مدیریت کنند.

اولین ژنریک های Vyvanse نیز برای درمان اختلال پرخوری (BED) در بزرگسالان.

طبق انجمن ملی اختلالات خوردن (NEDA)، BED شایع ترین اختلال خوردن در است. افراد مبتلا به این اختلال دوره‌های مکرر خوردن مقادیر زیادی غذا را تجربه می‌کنند و ممکن است در طول پرخوری احساس کنند که از کنترل خارج شده‌اند.

Dr. نیکول گاربر، افسر ارشد پزشکی با Alsana ، یک برنامه ملی درمان اختلالات خوردن، به Healthline گفت که تایید FDA از ژنریک های Vyvanse به ویژه برای افرادی که دارای اختلال پرخوری هستند مفید است.

“در حالی که چندین داروی دیگر برای درمان ADHD تایید شده اند، Vyvanse یکی از داروهای اصلی است. تنها دارویی که برای درمان اختلال پرخوری تایید شده است.

گاربر افزود که درمان استاندارد طلایی برای اختلال پرخوری درمان رفتاری شناختی است ( CBT)، نوعی از گفتار درمانی است که به دنبال اصلاح رفتار از طریق کمک به افراد در شناخت شیوه های تفکر غیر مفید خود است.

علاوه بر این، تغذیه درمانی می تواند به افراد کمک کند به الگوهای تغذیه سالم بازگردند، اما گاربر هشدار داد این مداخله ممکن است برای همه کارساز نباشد و باید بخشی از یک برنامه درمانی جامع باشد.

در اواخر سال 2022، با کمبود داروی ADHD درست همانطور که تشخیص های این بیماری به بالاترین حد خود رسیده است.

A داروسازان جامعه ملی نظرسنجی انجمن از حدود 8000 مالک و مدیر داروخانه نظرسنجی کرد و نشان داد که بیش از 6 از هر 10 داروخانه کوچک در تهیه Vyvance مشکل دارند.

به عنوان مثال، Teva Pharmaceuticals، بزرگترین فروشنده محصولات ژنریک مارک Adderall، < یک rel="noopener noreferrer" href="https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-02/teva-facing-adderall-supply-disruptions-as-demand-soars" target="_blank " class="content-link css-5r4717">گزارش اختلالاتی در عرضه خود داشت.

تا ژوئن 2023، Takeda، سازنده Vyvance، بیانیه که نشان می‌دهد آن‌ها موجودی کم دارو را به دلیل «تولید» تجربه می‌کنند. تأخیر همراه با افزایش تقاضا.”

تأیید گزینه های عمومی Vyvance توسط FDA می تواند به مبارزه با کمبود کمک کند و دارو را برای افراد مبتلا به ADHD بیشتر در دسترس قرار دهد.

دکتر. استفان ایوانتو، روانپزشک خصوصی و متخصص ADHD بزرگسالان و موارد پیچیده در لندن، انگلستان، گفت: “این اعلامیه بسیار مهم است زیرا زنجیره های تامین با توجه به دوره همه گیر و افزایش تقاضا برای نسخه نویسی قوی تر خواهند شد. “

ایوانتو توضیح داد که وقتی زنجیره تامین با شکست مواجه می شود، دسترسی به داروهای ژنریک گزینه های بیشتری را برای بیماران و تجویز کنندگان ایجاد می کند.

” به طور مداوم در حال رشد و تحت فشار است.

ایوانتو همچنین خاطرنشان کرد که می تواند با ایجاد رقابت بیشتر در بازار به کاهش هزینه های بیمار کمک کند.

داروهای ژنریک را می توان پس از انقضای حق اختراع آنها در دسترس قرار داد.

دکتر پراوین گونتیپالی، مدیر پزشکی و مالک Sanjiva Medical Spa در دالاس، تگزاس، به Healthline گفت: “[اختراع] Vyvanse رسما در 24 فوریه 2023 به پایان رسید.” با این حال، او اضافه کرد، تاکدا به دلیل انحصار اطفال، انحصار بازار را تا 24 آگوست 2023 حفظ کرد.

ایوانتو توضیح داد، با این حال، این بدان معنا نیست که نسخه‌های ژنریک این دارو فوراً در دسترس خواهند بود.

او گفت: «ممکن است تاخیر در تولیدکنندگان داروهای ژنریک رخ دهد، زیرا بررسی‌های کیفیت و فرآیندهای توزیع همچنان پیچیده است.

به گفته ایوانتو، ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد. برای اینکه داروهای ژنریک واقعاً در دسترس باشند، بسته به میزان آمادگی تولیدکنندگان. همچنین می‌تواند به محل زندگی شما بستگی داشته باشد زیرا کشورهای مختلف می‌توانند زمان‌بندی متفاوتی نیز داشته باشند.

براساس گزارش‌های رویترز، Mallinckrodt و Viatris در ؛ Hikma Pharmaceuticals در انگلستان; و صنایع دارویی سان در هند همگی تأیید کرده‌اند که ارسال نسخه‌های مربوطه خود از دارو را آغاز کرده‌اند.

ایوانتو پیشنهاد می‌کند که بهترین راه برای اطلاع از زمانی که داروهای ژنریک در دسترس شما قرار می‌گیرد، تماس با یک متخصص بهداشت و درمان. با این حال، او معتقد است که آنها تا پایان سال در دسترس خواهند بود.

در این بین، Takeda انتظار می رود کمبود Vyvanse تا سپتامبر ادامه یابد.

با توجه به اینکه حق اختراع تاکدا در مورد Vyvanse به تازگی منقضی شده است، اکنون درها برای ورود نسخه های ژنریک این دارو به بازار باز است.

این دارو است. معمولاً برای درمان ADHD در کودکان 6 ساله و بالاتر و اختلال پرخوری متوسط ​​تا شدید در بزرگسالان استفاده می شود.

در دسترس بودن ژنریک گزینه های بیشتری برای بیماران ایجاد می کند و همچنین می تواند به کاهش قیمت کمک کند.

شرکت‌های داروسازی در ، بریتانیا و هند قبلاً ارسال نسخه‌های عمومی Vyvanse را آغاز کرده‌اند. یک متخصص مراقبت های بهداشتی باید بتواند جزئیات دقیق تری را درباره زمان در دسترس قرار گرفتن آنها در اختیار بیماران به شما ارائه دهد.

انتظار می رود کمبود داروی نام تجاری تا سپتامبر ادامه یابد.

.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا